Tuesday, July 15, 2008

Your Questions Answered .... ?

Hey Kids!


We've been getting lots of questions about season 2 ... and I mean LOTS!

Most of them have to do with the cast -- seems you all wanna know who will be returning for the second installment of Chris' tortuous challenges.


Well I'm sorry -- but I ain't telling. The whole season 2 project is under tight wraps. In fact, everyone working on the show from cast, crew and the entire production team has signed a non-disclosure agreement. That is -- no-one's allowed to spill any beans. I mean, I'm directing and I can't even tell you who'll be joining Chris and Chef in the next season.
(Oops! Imay have said too much.)
So it looks like you'll all have to keep guessing.
Other questions we've been asked:
  • What's this special? And when will it be on?

The 1 hour special is in the works right now. It's a fun visit with the whole cast of season one as they celebrate after the grand finale. That might not sound too dramatic or exciting -- but you have to have figured out by now that Chris can't just stand by and let the campers enjoy themselves. You'll have to wait until the fall to see what he has in store.

  • Two versions? What's up with that?

There's been a lot of talk about the differences between the shows airing in Canada and those in the good ol' U.S. of A.

I mentioned in an earlier post that broadcast standards differ from region to region -- and some words and situations that are acceptable in one place just don't fly in others. Take "crap" for instance. Who knew that a little word would cause such a buzz. I've seen a few youtube videos showing the corruption of young American minds as they are exposed to that horrible 4-letter word.

Up here it gets used willy-nilly. I think it might even be in our national anthem -- or is it in the theme to Hockey Night in Canada? I'm not sure -- but I hear it a lot.

(It turns out willy-nilly is considered vulgar in 4 other regions and will have to be replaced - m.)

Another reason for the different versions -- is that producer's thought it'd be cool to mix it up a bit and let our new audiences enjoy the show without any spoilers. It turns out that some people like to ruin other peoples' fun by telling them the endings to movies or books -- letting them know what's in the Christmas present they're about to unwrap -- and telling the birthday boy that there's a surprise party waiting for him. To those people ... Ha!

See if you can spot the differences.

Like I said -- we get LOTS of mail -- and a whole bunch of questions. Please keep em coming. Understand that we don't want to give too much away about the next season -- but if you have any questions about the process of making the show... fire away!

We'll do our best to give you the answers.

152 comments:

cody sucks said...

well i do like cody alot but i dont think he will be in season 2 bcause well just look at the rest of the Characters on the show and it says on Wikipedia, that he is just a gage and well he is not so funny the dumb Character just bugs me well i dont like him but still come on cody in season 2 no one likes cody at all

bozobrown said...

well i know this Characters will be in sesan 2 owen duncan gwen trent they are in season 2 that i know

Anonymous said...

hey will ther be like more update of stuff

xxmyfearsmylies said...

question-- why are their spoilers in the Canadian version?

And also, I think it's SO ridiculous that people go crazy at "crap" and "freaking" and stuff like that. :/ There's already a whole "parental guidance advised" schpeal at the beginning of the show and after commercial breaks; that should be a good indicator of the (not-so!) "bad" words being used.

Blah. It just frosts my cookies.

The Ass. Man. said...

Well how come the disclaimer isn't there?

Anonymous said...

sooooo does that mean that in USA's version of TDI, there will be a different winner??

Thorny said...

sooooo does that mean that in USA's version of TDI, there will be a different winner??

watch and see .... ;)

Anonymous said...

Whoa, a different winner? That'd be confusing..

One Youtube video will be screaming with delight about one campers' win, many-a comment left there disagreeing, vica-verca..

Muy confuso..

And all the crap (Ha, couldn't resist) about 'Crap' being a bad word .. Heh heh.. They should video-tape conversations some kids have these days. They'd be surprised that they say a lot more than 'Crap'.

Anonymous said...

If it is... GO DUNCAN!

Anonymous said...

There can't be a different winner! thats SO unfair!!!

Anonymous said...

Oh wow... Crap. I live in the U.S. and I think that word is fine. Me and my buddies use it. I REALLY don't get the peeps who think 'crap' is... like horrible. But I respect that opinion... i guess...

Anonymous said...

i really hope courtney and duncan are in season 2. they were sooooo cute ;)

Kendra M. said...

I have a question:

Do you guys draw inspiration from any particular place when creating characters, episodes, challenges, etc., Or does it just kinda pop into your heads?

Boomer said...

My only questions involve things about the possibilty of TDI comming to DVD:
"Is TDI comming to DVD? If so when? What special features would be included?"
But I remembered in a previous update saying the only answer so far was "I can't imagine it not comming to DVD"

Anonymous said...

wait does this mean none of the characters are real people

dude said...

You mean Cartoon Network will show a different winner? That is kool but I would really like to see the origanal version. So I am the U.S. and yes saying crap on a kids show is a very big deal here. I know it is stuipid. Here ome examples:
When Eva get's voted off she says who needs this lame-o tv show. Also before Owen jumps off te cliff instead of saying he is going to freakin' die now he says he is 'totally' going to die. Also we get stinks instead of sucks. Also the swearing even though it is censored got deleted. Yeh, I really wish I lived in Canada

jkbena621 said...

I was watching an episode yesterday about the talent show in the USA (I know, I'm very unlucky) but I heard crap on the talent show episode when a girl's violin broke. I also heard "The Killer Bass are Totally sucking!". Looks like Stupid Ted Turner forgot to edit that episode.
I really hate watching an edited cartoon for the word "Sucks" or "Crap" or "Freaking" on CARTOON NETWORK. I mean, they show Family Guy and Robot Chicken and ASSY McGee and a bunch of cussy shows right after. And this gets edited. Jeez. But I love this Cartoon.

Anonymous said...

Will everyone be in the special?

Anonymous said...

Will total drama action be in the u.s.a. after this season ends?!?! I hope so!?!?!

Anonymous said...

Ugh. Dx
I hate the censorship on CartoonNetwork, escpecially when they changed the part in The Big Sleep episode. The part where Chris is talking about the history of Canada changing "A 'damn' good hat," to "A 'real' fine hat."
D:<
NO. THEY KILLED IT. THEY KILLED THE JOKE.

joev said...

the show hey arnold said crap, and there was no problem with that. anyways, its going to be a long 20 something weeks left for us americans, especially when *wink wink* some of us already know the ending.

Anonymous said...

Yeah, is there going to be a TDI dvd???? I realli hope so! :)

Baylee said...

Oh my god I totally hope so 2 it would b soooo cool Id totally buy it!!! I absolutly love this show it's sooo awesome!!!!!!!!!!!!!!!!!!! But it's gonna take sooo long 2 c who wins my friend said that they show the winner n november!!!! NOVEMBER!!!!! And the takes place in the summer. anyway I hope Izzy wins she's my favorite charecter!!! I just don't hope heather wins she's sooo mean I hate her!(no offence rachel but Heather sucks).
Ok Adam how do u do Justin so far he had only 2 lines in the whole season so far!Thursday is my favorite day of the week!!!! cause its when TDI is on!!!!THIS SHOW IS THE AWESOMEIST SHOW N THE HISTORY OF AWESOME SHOWS!!!!!!!!THANK U SOOOOOOO MUCH 4 CREATING THIS SHOW!!!!!



-The biggest TDI fan, Baylee

Anonymous said...

I think that they should bring Heather back and use her as a spy and not tell anyone; and I think if they brought some characters back from season 1, it should be Duncan, Courtney, Gwen, Trent (Duh...mostly everyone's favorite characters), Bridgette, Heather, Lindsay, Eva (Drama), Harold (Haha action right there~ Duncan and Courtney v.s Harold), Beth (To meet up with Heather and Lindsay), Leshaunna and Geoff.

Anonymous said...

FIRST-Bridgette said 'Crap' on the U.S version during the talent show...So I'mma little confused

SECOND-So the ending will be different?Cause I've heard who won in Canada,and hope that they don't win here

THIRD-Will U.S viewers have to wait a year(about the time between TDI first airing in Canada to first time in U.S)for the second season????I hope not :)

Anonymous said...

To dude(guy that left comment already)
I kinda agree with you,I wish we had the original version,even if ---- wins,I feel like the Canadians are making fun of us :((,jk..But crap isn't a bad word,I've said crap since I was like 4...
You guys should have put the show on ABC Family.They wouldn't care if you have a show that says crap,they have a show about a 15 year old who gets pregnant.But that's ok,hopefully when(if it does) come out on DVD you have an uncensored version :)

Anonymous said...

Ugh. Dx
I hate the censorship on CartoonNetwork, escpecially when they changed the part in The Big Sleep episode. The part where Chris is talking about the history of Canada changing "A 'damn' good hat," to "A 'real' fine hat."
D:<
NO. THEY KILLED IT. THEY KILLED THE JOKE.
---
I KNOW!!! And Chris still uses the air quotes. xP
Makes that lime green warning label pretty much pointless. I mean, I heard worse things than 'crap' when I was in 2nd grade. Get over it, people!

Anonymous said...

If and when it does come out on DVD, I'm buying it on eBay from a CANADIAN. I wish I lived in Canada, what's the deal with crap anyway? I mean if you say crap then some kids and parents won't like the show. and then you say poop and your show looks too childish to the older kids viewing it. WTF? Come on, let us go with the damn flow. Seriously, I need the original version in my blood.
XD
Consider the Following!: I still watch the edited version, but they SHOULD have put it on Adult Swim, so they didn't have to edit anything out. That would be awesome. Plus, it's more of an Adult Swim show anyway.

will said...

well i think if you guys do put cody in i think he will still wont to get a date with gwen plezzz make cody talk in the one1 hour special becuase on the final he never sad a word so just give cody sum lines in the special if you thanks

hatman544 said...

i really TDI it is a good show but when will the new sesan start

Anonymous said...

omg I really would love to be a voice actress...Anybody got tips for that? Also...I think crap and freaking and damn aren't SOOO bad..I mean maybe it would be real bad if they said "Damn you!" but tdi doesnt use it that way ;)

Dave said...

I actually only started watching this show because I heard "crap" in the American version during the talent show episode.

"Hey Arnold", which was a Nick show in the 90's, was pretty lax on its language. I actually remember hearing one of the characters have a double whammy of "what the hell is this crap?".

Canada lets "damn" and "crap" and "suck" on their television, but they aren't all drug-pushing gun-toting addicts. The reason that language is considered bad is because people consider it bad.

I find it pretty ridiculous that they have so much censorship, considering the things I've heard and seen from middle-school kids in the States.

There's much worse things done in real life that on the television. In a way, I feel all the censorship hurts the public interest in the shows. I believe that in a decade or two, my generation will lower the standards of American television.

I don't know if CTN doesn't go by the guidelines because they sincerely want to. For god's sake, Genndy Tartakovsky directed "Korgoth of Barbaria", which was a VERY adult-oriented cartoon that piloted (but didn't succeed) on Adult Swim.

The FCC controls what goes on, and they're the ones to really blame. The next ones are the prude parents in the United States. There aren't ratings because all the makers say "let's make it kid friendly and appropriate for others", there are ratings because parents e-mail and protest and send LOTS of angry letters.

The networks, nor the FCC, wants that crap. I wouldn't want it.

I have two questions for the producers:

1. What is the process you guys go through with making the show, and what programs/materials do you use?

2. Is the plotline really dramatically changed between the American and Canadian version? I have not had anything spoiled for me, as I don't get out much, and I was thinking of just buying the Canadian DVD in the future to avoid watching the censored American version, when the DVD is released. I will probably watch the American version, since it's all that's available to me, but I don't want to see things dramatically change when I end up buying the DVDs.

I know the Canadian version is the original, but the same reason I will never sell my Blackhawk CRCH vest is the same reason I wouldn't like seeing dramatic changes in another version - I hold dear to things I have first.

Derick said...

So what charecters will be in season 2? I realy want to know if theres a bunch of new charecters or a all the same charecters or a mix of new and old charecters because I have heard a bunch of rumors about each. With all those rumors I don't know which one to believe and I just want to know is there an all new assortment of charecters the old ones or some new and some old.

pigylover888 said...

Man I hope there will be a dvd in the US.! My question is are all 22 campers returning for seson 2 or only 11! I hope Justin will be on it!

Cooper said...

HAROLD FOR THE WIN!!!

Anonymous said...

A DVD would kick some major awesomeness for everyone who loves the show! It should at least be put into consideration. 6teen was put into DVD, why not Total Drama Island?

Anonymous said...

Is the new Location Boney Island? It would be Awsome if it was!

Anonymous said...

Will you be posting up a glimpse of the contestants on the new season soon?

Anonymous said...

Does anyone know when Season 2 will air in Canada?

Anonymous said...

Man all I can say is I hope season 2 will bring back some characters we never really got to know(Justin,Ezekeil, and Noah)I mean alot of theese characters blended into the background and then just suddenly got evicted. I really hope Justin will return the most!

Anonymous said...

I heard a rumor season 3 was going to be called Total Drama Arena. Is that true or are you guys not even thinking about season 3 yet?

Anonymous said...

The 11 I would like to see back(in no particular order) :
Izzy
Geoff
Heather
Lindsay
Duncan
Trent
Courtney
Ezekeil
Justin
Harold
LaShawna

If even 4 make it in I would love it! DUNCAN ALL THE WAY! GO JOURNALISM CLUB! 27! (the jourlisim club also loved Chef hachett.....we were a wierd bunch.)

GOCODY! said...

Cody is my favorite character, and I know he will probably get voted off soon, but cody sucks?! Damn, that's lame

Anonymous said...

total drama island is the best Canadian ever if a can rate TDI it is a 15/10:)

codyrocks said...

i really wont cody in sesan 2 if you put him in i will be really happy because he rocks and funny and i wont to know he he still likes gwen to....or if he will get a date with a new or old camper like beth

Anonymous said...

ok when will ther be a sesan 2 update or more voices plezzz make a new update of one of thows 2 things

Anonymous said...

but I thought Cody and Beth were brother and sister....

bozobrown said...

so how much sesans are you guys makeing? i hope lots of sesans at lest 5 sesans

Anonymous said...

dont want to spoil anything but i think the contestant who won the first season will come back
chris always said
" the one of you who does not recieve a marshmallow will leave the island never to return...ever

yo said...

you know the new titel for sesan 2 if i wold be looking throw the channels or if i go to TV gide will it say total drama island or total drama acton and will telatoon say it is a new show

TDI........ said...

Hi can you give us the date for sesan 2 if you can because i dont wont to miss the one hour special because i know it wont be show for like a long time and how will the characters one season one be sayed will it be a bomb fire thing or will cris just say it at the start of the epasode i think he will just say who will be in sesan 2 at the end of the epasode it he will say it is a big twist i hope one of them is cody him and cody and duncan are fan favs i think lots of people on youtube and this blog like them

Anonymous said...

i think sesan 2 will be like big brother......man i hope not i hate that show but i love TDI

Anonymous said...

Season two will be like season two...stop trying to guess! Just wait and be surprised because if you get all that info you're just ruining it for yourself....

Anonymous said...

i think they should bring courtney back because her and duncan had a strong bond and if harold changes the votes on video diary wouldnt that mean that chris would have seen it than wouldnt he have to bring courtney back?

Anonymous said...

besides courtney was my favorite and her and duncan were the cutest!!!!!
duncan and courtney!!!
!!!! !!!!
!!!!!!!
!!!!!
!!!
! sorry i couldnt help it, their so cute together!!!!

Anonymous said...

I have a feeling that most of the characters from the first season will be back, because it would be hard to create more characters (with different personalities)I think these characters will def. be back.
courtney and duncan (duh everyone loves a good girl, bad boy relationship)
harold (everyone liked harold)
Heather (because she made things interesting)
gwen and trent (they were one of the most favored couples)
owen (chris farley type guy who was lovable)
lindsay (dumb blond)

i also liked izzy, DJ, and cody but they really didn't get much air time so they might not make it. Bridget and geoff's relationship wasn't that interesting but they might make the cut for the second season.

Anonymous said...

ok, all im gonna say is if duncan and courtney dont come ack in season two... im gonna die .......... and the censoring crap is freakin retarded

Anonymous said...

hey can you tell us 2 camper that will not be in sesan 2 they sad you cant tell who is in sesan 2 but they did not tell you who wont be in sesan 2 so it will be ok if you tell is ;)

RICKPIPOTRON said...

HEY YOU GUYS ARE GREAT CREATING THIS SHOW.MY QUESY\TION IS:
DID CHARACTERS OF SEASON 1 LIKE HAROLD {THAT IS MY FAVORITE,BRIAN FROUD HAVE MAKE A GREAT VOICE}WILL APPEAR IN SEASON 2?
I LOVE YOUR SHOW THANKS TO Jennifer Pertsch
Tom McGillis
BRIAN FROUD
AND ALL THAT WORK AND HELP TOTAL DRAMA ISLAND THE TOTAL DRAMA ISLAND

Anonymous said...

I WISH TO NOW IF IS TO MUCH TROUBLE
THAT YOU LET OR CARTOON NETWORK LET OTHER STATES TO PLAY THE GAMES

RICKPIPOTRON said...

I THINK I'M ONE OF THE BIGGEST FAN OF TOTAL DRAMA ISLAND YOUR GREAT
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥THANKS

JT said...

total drama island rules!!!!!
the second season should have half new campers and half season 1 people

like the returning team would be(of my opinion)

1.Duncan
2.Courtney
3.Bridgette
4.Geoff
5.Trent
6.Gwen
7.Harold
8.Lindsay
9.Owen
10.Cody
11.Izzy

Anonymous said...

Hi... I'm a Canadian watcher. For one, I think its a good idea that the American version of TDI has a new winner, but I would only want to to be at the most the third last contestant... Canadians, you know who I'm talking about. Going back too far to change the winer I think would just ruin it.
Next, I DON'T think its fair that the Americans would possibly get to see TDA (Total Drama Action) the same time it airs in Canada - we have to wait to see TDA, so I think the Americans should have to wait, too! I mean, think of /us/... TDI ended I dont know how long ago... wasn't it like, a year ago? I can't even remember. We have had to patiently live without TDI/TDA - its not fair if the Americas can finish TDI then a month later get to see TDA!! Sorry Im so passionate about this... it's just, I'm still sore about the beloved previously Canadian-only TDI going to the USA. (: But its all good. More TDI fans = BETTER! lol
Next, OMG, a new person to join Chris and Chef? Wow :O
And laaaastly. I LOVE TDI! I CANT WAIT FOR THE SPECIAL AND SEASON TWO!!! Sooo HURRY IT UP MR PRODUCER GUY!! XD Just kidding. I hope to see more info on TDI pisted up soon!! ^^

Anonymous said...

i have a question ........................................
how are you going to make characters in season2 you know really connect to the audiaince like characters in season1?cause we all have gotten really attached to the characters in season it will be kinda hard cause we ,ve soo used to those characters being on the show, how are the new characters going to reach out to us too?

Anonymous said...

i have a question ........................................
how are you going to make characters in season2 you know really connect to the audiaince like characters in season1?cause we all have gotten really attached to the characters in season it will be kinda hard cause we ,ve soo used to those characters being on the show, how are the new characters going to reach out to us too?


How about reading the blog a bit before you ask the same question that's been answered 100 times before. Sheeesh!

Anonymous said...

I agree with the other anonymous candain viewer. Not that Amercain's shouldn't get to watch TDA, but that they should have to wait. We have been wating since January 4th 2008 for this. I don't think that it will get shipped to the Cartoon Network board untill later anyway. I think that they're smart enough to not play it directly after anyway.

Anonymous said...

i think cody chance to make it to sesan 2 is like 1 to 10000% chance really i like him but well yeah duncan gwen trent geoff are in sesan 2 and owen to if cody is in sesan 2 i will be happy but i will still be like......WOW!!

Anonymous said...

yeah i like cody i hope he is in sesan 2 i really like him and i like the way he bugs gwen for a date i wold like to see that in sesan 2

Anonymous said...

in cartoon network cody dies did he die? and why did you vote him so soon 8th and izzy to 7th 2 good Characters in a row!!! i will miss them both

Anonymous said...

i hope the new characters are as good as the old characters and can you make a old guy like really old like 80 years old because it wold be funny to see a old guy in TDI and if you do make him make him get voted of like 10th

PO America said...

I hate the crappy FCC

Anonymous said...

Ok my question is if in the next season lesawna will be back. She is my favorite character. I love her fights with heather and how she looks out 4 the other girls. Yeah i guess im saying Heater should be back 2. I mean every show needs to have a villian right?
Anyways I love TDI so much and hope that leshawna trent duncan courtney and gwen come back in the next season. Also i agree with the other people u guys shoud really make a TDI dvd. I mean every one loves TDI so much:)

bozobrown said...

hey if you do put cody in sesan 2 can you make that same bear injured him because that was funny

courtny.and.duncan.4ever said...

duncan and courtny were so cute plz bring them back in season 2 if you dont me all my friends and everyone at my school will stop watching it... pwezz :(

Anonymous said...

Any ideas of when season 2 of TDI will start in Canada?.

Anonymous said...

Please keep these characters in TDI #2:

Bridgette
Duncan
Courtney
Gwen
Trent

#1 Harold Fan said...

I think TDI is... (as Harold would say) AWESOME!!
Please, for next season, can you give Harold more lines? He never gets to say much except when he won those two challenges and when he got voted off. (Funniest. Episode. EVER!) Plus Brian Froud is a great voice-actor-thingy! (xD)

Halen said...

I don't think you should make two versions. I am a USAican, and I can quite honestly say I use the word "crap" in every sentence. And I'm twelve, so, yeah, it's not a big deal here, eather.
At least don't censor it as much as you did the paintball dear hunter. Please?!?! I am aching for uncensored TDI2. I beg of you!!!

A huge fan,
Halen S.

Anonymous said...

well im a big fan but i live in the us. ur allowed to say ---- in canada. woah. anyway im a big fan. im hoping that u switch it up alot because i know what happens in the canada version so its gonna kind of be a little boring. im a big fan of gwen. this is my second favorite show on cartoon network. (ben ten alien force is first) well i cant watch the show if u say anything bad because im not allowed to say anything bad and one of ur big fans is a five year. my sister. im only ten tho. i mostly watch the show for gwen and man do i hate heather. beep out all the bad words. i was wondering if gwens ever gonna get her kiss with trent cuz i know how it goes in canada but here?? dont u think that it would be cute if they didnt make up until after the show so u could like make a show that showed what happened after the show. im probaly not not making alot of sense sooo umm to all those ppl who like this show in the us dont look it up on utube because u will be utterly confused. peace out. oh yeah and i mean really dont let them say anything bad because im ten my sister is five and did i already say that. now peace out.

TDIFAN said...

you should bring this ppl back to season2 1.duncan
2.courtney
3.gwen
4.trent
5.heather
6.DJ
7.bridgette
8.geofff
9.lewshawna

and MR.COCONUT OF COURSE! LOL! i can not wait for season2! it will be great!

Anonymous said...

i am a huge TDI fan from the USA. i think that they should bring back:

1. Duncan (he's too awesome a character not to bring back)

2. Courtney (since harold switched the votes, it's only fair that they bring her back.)

3. Gwen (she's an all time favorite)

4. Trent (if you bring back Gwen, you should bring back Trent)

5. Owen (because he's, well, Owen...)

Anonymous said...

You know I stongly disagree with some of these comments. I mean sure you (Cool) Canadians have been waiting for TDA, but I think you should run them at the same time...I mean you guys already SPOILED EVERYTHING for us in the USA. Now it's a little boring-but you know- It's better to play them at the same time. Wait a little longer please I mean what itll be over in like 2-3 months...thats not a long time. Patience is a virtue.

Anonymous said...

Oh and hey in USA i watched adult swim which is for people-(adults) over the age of 17 or 14. Right now I'm 14 and I've watched adult swim since I was 10 and I've heard words =O hahaha. I mean I hear stuff like that all the time! FCC my- --butt haha. XD

Please bring back Duncan and Courtney they're everyones favvvorite!!!

Anonymous said...

not mine....

Anonymous said...

Ok well that was an opinion jeez chill Anonympous August 10,2008 11:17 AM...

Anonymous said...

I hope there won't be a new winner for the American version. I mean that would kinda screw up the special and all.

Not to mention I'm rooting on that person to win in America too.

Anonymous said...

Gwen should win in the U.S version. To get back at Heather.

Anonymous said...

I think Own should remain the winner as it seems most of the people who want Gwen to win are angry Gwen x Trent shippers.

and honestly making Gwen win for that reason is totally not cool. Owen earned his victory. He deserves it the most.

Anonymous said...

I know you guys hate Heather for what she did to Gwen but that's not reason alone for Gwen to deserve victory more than anyone else. Whoever wins it should be because they earned their victory. Not because of the opinions of angry fanshippers.

Anonymous said...

What is the Big Freakin' deal?!
These words are said all the time!
For example:
Ying Yang Yo is a disney show and they say stuff like "This Sucks!" all the time.
And The cartoon network movie Re-Animated said "crap".
In Dexters Laboratory Dexter once said "DEE DEE GET OUT OF MY FREAKIN' SECRET LABORATORY!"
I also think we should get TDA as soon as Canada! Just because they had to wait nearly a year doesn't mean USA should!
Oh Yah I almost forgot In the dodgebal episode of Dexter's Lab I heard someone say crap.

adriane said...

I know this might be a dumd thing to say but like when tda airs(in USA)like if u bring back some characters from season 1 will they be wearing the same clothing or something totally diffrent or have have some one playing their voice diffrent
xoxoxoxoxo

Anonymous said...

i know trent, gwen, duncan =], geoff, lashawna, and i think dj come back. but im not 100% sure on dj. everyone else yah. thay come back.

Anonymous said...

The newly aired Cartoon Network TDI (Who Can You Trust? Episode 11) made me infuriated me greatly! After Heather pulled Gwens' skirt off and after D.J. fell, Gwen originally said 'Screw it' but on Cartoon Network she said 'Skip it' This makes me angry on many different levels because in my school the kids say much worse things than 'crap' or 'screw it'

Anonymous said...

looks like someone from the cast couldn't help but tell someone who comes back and what the new character's names are>:)
the old ones returning are Gwen,Trent,Duncan,Courtney,Geoff,Bridgette,
Harold,Leshawna,Tyler,Lindey,and apparently
Heather.The new ones are Spike,Jenny,Griffin,Dan,Donny,Ray-Ray,Miki,
Clear,Alex,Meg,Paul

I'm serious!(well, I heard it on youtube)

Thorny said...

Anonymous said...
looks like someone from the cast couldn't help but tell someone who comes back and what the new character's names are>:)
the old ones returning are Gwen,Trent,Duncan,Courtney,Geoff,Bridgette,
Harold,Leshawna,Tyler,Lindey,and apparently
Heather.The new ones are Spike,Jenny,Griffin,Dan,Donny,Ray-Ray,Miki,
Clear,Alex,Meg,Paul

I'm serious!(well, I heard it on youtube)


BZZZZZZ! wrong. try again.

Anonymous said...

I think that for season 2 they should bring back the following characters:
Harold (That dude has some serious beat-boxing skills!)
DJ (How do you not like someone who can perfectly mimic a deer?)
Tyler (Gotta love a no-talent jock!)
Lindsay (Hot but dumb blondes are always funny)
Bridgette (She was cool)
Courtney (Even though she seriously bugged me with her consitent nagging, she was apparently popular...)
Duncan (Again, some people thought he was cool, but I didn't really like him picking on Harold)
Ezekiel (MY FAVORITE! Courtney definitely should have gotten voted off instead. Give him another chance! Just let him learn from his sexist mistake)
Noah (Another favorite. Let him last longer!)
Justin (The music that played whenever he did...anything...makes me laugh every time!)

Basically, I don't want Izzy, Beth, Katie, Eva, or Sadie back. Everyone I left out I'm fine with.

I live in America, and I just want to say, it seems so painfully obvious who wins.

Just PLEASE answer this! Is Ezekiel back!? He's so cool!

Anonymous said...

MAN! im realy excited to see TDA, its going to be SOOO COOL!

Anonymous said...

what you are no cody come on dude that not cool

Anonymous said...

PRODUCERS READ PLEASE(FANS IF U WANT)
Yes for the episode that just came on that courtney got kicked off on the producers calculations were wrong. listen because in the elimination Duncan said that he or DJ, Geoff, including Courtney didn't vote for Courtney. Then that's 4 NOT voting for Courtney and they all must have voted for Harold. Then there's Harold and Bridgette who could have voted for Courtney or anyone one else but that;s still 2. Then Master Chef barged in and voted for Coutney, but still 3/4. 3 for Courtney and 4not for Courtney. I know the producers can't take the show back but there was hope if the producers actually thought about it before publishing it on air. Sorry, but the show is extroadinary and can be number 1 in teen television. Im a fan of the show and please comment under this or something because i will like an answer thank you hope for great sucess in anything!!!!!

Thorny said...

PRODUCERS READ PLEASE(FANS IF U WANT)
Yes for the episode that just came on that courtney got kicked off on the producers calculations were wrong. listen because in the elimination Duncan said that he or DJ, Geoff, including Courtney didn't vote for Courtney. Then that's 4 NOT voting for Courtney and they all must have voted for Harold. Then there's Harold and Bridgette who could have voted for Courtney or anyone one else but that;s still 2. Then Master Chef barged in and voted for Coutney, but still 3/4. 3 for Courtney and 4not for Courtney. I know the producers can't take the show back but there was hope if the producers actually thought about it before publishing it on air. Sorry, but the show is extroadinary and can be number 1 in teen television. Im a fan of the show and please comment under this or something because i will like an answer thank you hope for great sucess in anything!!!!!



You must have missed the part where Harold went in and tampered with the voting box by filling it with courtney's name.

HAROLD -- "You guys think you're soooo funny. Let's see how you like it when someone messes with your love life."

Anonymous said...

Duncan + Courtney = ♥

Anonymous said...

You guys should make a "after" episode showing the party owen throws or them at their homes. i bet duncans parents are glad that courtney is dating him and Courtneys parents are probaly amazed that courtney fell in love with a juvie delinquent. Oppisites attract!!

bluelight said...

cool.i make my on tdi charictors
(i know i spelled that wrong..^)
lol

Dustin[is rad] said...

Hm...ok so if u.s.a has a different winner, I'm thinking it's Duncan or Gwen. Gwen because- she makes it so far??? or Duncan, because of his overwhelming popularity? I have no clue- I'm just throwin' it out there... =]

Anonymous said...

I think it is so cuite that duncan and courtneys feelings showed and they finaly kissed. ive been waiting for this moment. but then stupid harold had to break them apart! i hope courtney and duncan are in TDA! when do you guys think it will air the the U.S.? DUNCAN AND COURTNEY FOREVER!!!

Anonymous said...

Gotta agree with Dustin,again.Though Im sure courtney would be steaming mad if Duncan did...
yay TDI is the best!!!!

-Tinx

Anonymous said...

well 3 guys i wont back are....
cody
duncan
trent
the 3 girls i wont back are....
courtney
gwen
Bridgette
so that means i wold like them back all 6 of them rock

gAMEcHEATER095 said...

i've seen episodes that curse and the ones that don't, and all i have to say is, can i move to canada?! i love cursing and i can imagin the episode if where herold sees heather's boobs and what he says changed to "awwwwwwww" or "goodies" (which is kinda worse)

Anonymous said...

Hrm, if the ending or winner is adjusted for the US version, how would that fit into the hour-long reunion special or season two? I mean, I can't imagine them doing those without SOME references as to the winner of season one, and swapping around the winner seems like it would mess things up when those air, unless those are changed also. I really wouldn't mind getting the same ending as they did in Canada.

Anonymous said...

I think they should have 11 oldies and 11 newbies.

JOHN said...

im just wondering will we get to see more ummmmm

BOOBS and CHICKS IN UNDERWEAR

Taco Wiz said...

I live in America, and I don't want to get a different version than Canada. If the winner is different, I'll cry.

Anonymous said...

will there be an uncensored dvd available in the future?

nick said...

i know who win which sucks, but will there be a differnt winner and can you make ducun win please??

Anonymous said...

wat site u c that utube stff about
w2ho the characters are i wonna see 4 myself!
t&g
#1!

Anonymous said...

I hate the censorship here in the US like in the brunch of disgustingness instead of testicles they say meatballs WHAT IS WRONG WITH SAYING TESTICLE everybody who watches the show knows what they are even the little kids its not so disgusting when you say "meatballs" and the same with boobies when Harold said "booyah" instead of boobies boobies is at the bottom of the bad word chain along with freakin,crap,gitch!!!! what is so wrong about gitch I have the unedited episodes bookmarked on my iPhone and theyre amazing and a "damn" good hat turned into a "real" fine hat US killed the jokes NO MORE 2 VERSIONS!!!!!!!

Anonymous said...

Why do the say curses in da show? ex)screw it and hell. Its a kid show on cartoonnetwork.

Anonymous said...

I have a VERY important question.....it also applies to people watching TDI(which is awesome) in the U.S.

what i wanted to know was when the special would show for us. i know it will show in october for people in Canada, but i wanted to know when we would be able to see it.

I would really appreciate it if you guys gave me an answer. im losing sleep over this, lol.

Anonymous said...

"I have a VERY important question.....it also applies to people watching TDI(which is awesome) in the U.S.

what i wanted to know was when the special would show for us. i know it will show in october for people in Canada, but i wanted to know when we would be able to see it.

I would really appreciate it if you guys gave me an answer. im losing sleep over this, lol."

They don't know. It's completely up to cartoon Network.

Anonymous said...

KK thanx. oh well, i can always find it on youtube.

Anonymous said...

Thorny wait if ..... doesn't win in season 1 then how are you gonna show all the campers in the reunion at .....'s party if ..... doesn't win?? unless ..... wins here in the US I want ..... to win in the US because its funny how he wins in Canada

Anonymous said...

Dude, I use the word "Crap" and "Sucks" alot and I'm in 5th grade.

Anonymous said...

Hey Thorny, people keep spoiling the surprises all the time. :( Now my favourite character will be eliminated in the next episode here in the US. Thanks alot your spoilers. >:(

Anonymous said...

I wish i could see the unedited version of lindsay saying heater was a f***in b**** and i sencored thos but i want to see the whole series unedited,except for the peni*es

mjpink said...

Will the special air in the US?PLEASE answer this!

Anonymous said...

I personally have no problem with the words like crap and all the other stuff that got changed. I live in the US and ive seen all the canadian stuff and I think all the changes are kinda wierd. Some of the stuf is not the same when you change even one word. The only ones I can understand are the Canadian slang that doesnt get used here.

Anonymous said...

If they make a new winner, that would be ridiculous.

Anonymous said...

a new winner would suck. And it would totally screw up season 2.

sprinkles__(Riley) said...

Well, some of us (definetly not kids) take "crap" "freakin" and a few others WAY more seriously than everyone else! I live in the US and have been to Canada, and I have to say, you do use it a bit more than us, but pretty much the ebtire population uses it frequently here in the US!

Anzel said...

TDI just made me wanna move to Canada. More.

Lol. I can't believe how much they editted. I mean...they replaced a censor beep with these lame comments.

Bully of a girl...

That's just...the worst comeback I have ever heard in my entire life. I raised an eyebrow and googled it.

Oy vey, America, great job. Stupid Viacom. Gotta censor everything in existence.

Anonymous said...

Hey...are we able to make out own characters (of the camera crew and etc.) and give them to the producers (online)?

sprinkles__(Riley) said...

WOW! I just saw the CANADIAN version of "That's off Chain" and let me tell you, cartoon network censored SOO much it wasn't even funny. They don't even let that stuff slide on cartoon network... I'm kinda ticked. Anyway, that last comment 'bout creating your own character is really great! I've already made a pic of my self as a TDI camera man, and its pretty cool! youll be able to see it on my blog.

sprinkles__(Riley) said...

Now I'm REALLY ticked. On Friday I was watching Star Wars the clone wars on CN, but halfway through the show they said, "What the hell was that!" This got me pretty angry. I mean, if they won't let "screw it" or even "crap" on TDI in America, how did Star Wars get an actual cus word to slip by! That's completely unfair to the fans!

totaldramaislandfan said...

i love total drama island

totaldramaislandfan said...

who is your favourite character

Suns fan 4 life! said...

I totally agree with sprinkles. I think the entire editing should stop. Now that CN is airing 6teen, their saying all the stuff that TDI can't. Crap, suck, etc. But TDI is still friendly little stuff, which takes out the drama in total drama island.

John Grahe said...

I don't get why C.N. has to censor I mean 6TEEN recently aired and they don't censor it. And on Hey Arnold! I remember someone saying "what the hell is this crap?!". Also I got an anonymous tip that season 3 will be called "total drama the musical"`and season 4 may be called "total drama comedy".

alexi said...

what the happened to all the tdi videos on youtube? i used to watch those when i missed an episode. then one day,i went on and searched,and every single full episode was "no longer available due to terms of use violation." what the heck happened?

Krystle said...

I don't know why "crap" is such a bad word, my teacher used it all the time in SECOND GRADE! Why is it so bad?

Yorie said...

To the people who think we should have to wait...Well, I agree, its sad you had to wait, but this is pretty much a 'misery loves company' thing. Personaly I don't know why they didn't play at the same time/closer in the beginning, its not like they had to be translated. But its not fair that we should have to wait just because you had to wait in the beginning. We should just make it so everyone has to wait as little as possible. When i get up in the morning from when I go to bed, all I can think about is Total Drama ISland, worrying I'll have to wait to see Total Drama Action or not see it at all...Owen won in Canada, too, right? I think it should be the same winner, its the same show! I don't want to have to watch some second version so I can't 'cheat' and ask my Canadian friend(I do have a friend who lives in Canada) what happens. -_- Please don't change the show. It would make it so less real.

Anonymous said...

Lets just hope they wont superly censor the special TDA, TDM, AND TDC.(SOMEGUY SAID THE NEXT FEW SEASONS ARE TOTAL DRAMA MUSICAL AND TOTAL DRAMA COMEDY...

Hannah said...

Gwen totally should have won. (Maybe I am biased though because me and my crush remind me of Gwen and Trent) Izzy rocks too! :) Please put Gwen, Trent, Izzy, and Owen in Season 2. They are my 2 favs and their boyfriends!

Anonymous said...

There is one thing I don't understand.
In the last last episode (TDI) when there looking for the suitcase and it said that Courtneys not in the next one, but in the picture 4 TDA shes with the cast. Is she on the sidelines or is she in the game????

Emma said...

There is one thing Im confused about in the new season. ARe trent and gwen still going to be a couple or jsut friends??

Anonymous said...

how come most people on youtube already know about episodes 4 and 5?

Nicky said...

I would love for u guys to post spoilers, but to much like I really wan't to find out if Courtney coming back or not on my own. But it would be cool if u post hints. can u do that?

IZZYROX said...

ughhhhh! I so wish I lived in Canada! That would have made lindsay getting voted off SOOOOOOOOOO much better! what happened to freedom of the press?

CHRISMACLEANFANGIRL said...

The words crap, hell, sucks, stupid, and freakin' are NOT bad words. And I do think it's dumb CN censored censors. What's wrong with the "BEEP" sounds? There's nothing bad in a "BEEP" sound, seriously! Oh, well...them and their weird standards...And I so hope TDI/TDA goes to DVD...I'm so buying it! :D

MollyTorsvik said...

is greatest show i like some harold duncan and gwen trent tyler lindsay and izzy and geoff and cody i like them all

Starbeam said...

Whats the point of doing two mix ups other people in Canada are going to spoile it any way (im American)

Anonymous said...

i just wish ezikeal and noah and eva got to the final three

Dennis said...

Ironically, Cartoon Network can now get away with enough stuff that it can now show season 1 relatively unedited. However, the edited version has been the standard not only in the U.S. but also in the U.K. (with one exception.) So it's unlikely that's gonna happen any time soon.