Tuesday, June 03, 2008

Howdy Neighbour! ... (or is it neighbor?)



Those of you in the good ol' U.S. of A. will now be able to watch season one of
Total Drama Island.
It starts this Thursday night at 9:00 pm on CARTOON NETWORK.
Tell your friends!

48 comments:

Anonymous said...

so now TDI in usa thats good becasue more people seeing total drama island more sesans

Anonymous said...

so you guys are puting TDI in USA cool!!! and why did the TDI videos on youtube not ther no more?

Anonymous said...

That's cool, I'll go tell all my forum buddies in the US!

Custom Coaster said...

I just saw the first episode I wanted to see this show since episode 6 in Canada (I think). I'm so happy to watch it since it's really funny, but I'm bummed that it was only one episode. Also the best part is when I saw the promo I couldn't stop laughing from the inside joke. I will not say more since the good people you are don't want to give anything away, but still that was a great little insert for people who followed the blog or found the info on the net somewhere. I hope the second seasons as good or better then the first!!

James Sutton said...

Hooray!

I saw it and loved it!

Anonymous said...

i live in canada, but i jjust want to say to everyone in the U.S: Enjoy. it's a great show! while your on season one, we'll be on season. 2. but don't worry. we wont spoil anything for u. have fun!

Anonymous said...

This is awsome because I've got friends in Detroit, New York and Miami and I'm so happy that they can see it!

Anonymous said...

I found the promo to be very funny :).It hinted at who won without saying it.>.>. I gonna hafta see the repeat of the first episode. I missed it because I was to busy playing games on the cartoon network tdi website. I'm definately going to watch this series.This is going to be the first Tv Pg D show on Cartoon Network not airing on Toonami and adult swim

Racattack Force said...

It's awesome that it finally premiered here in the United States. Not as funny as the channel's other comedy shows, but still pretty good.

Todd Kauffman said...

racattack: you don't find being introduced to people funny? well...me either, but we had to do it.

it gets better, i promise ;)

Anonymous said...

Yay TDI were finally international...but I have a question...will the amercains be recieving my fave epi? (The highlight episode) because it mentions Teletoon quite a bit.

Sista said...

I just finished watching the first episode. I agree with Todd I didn't like the whole intro thing, but the rest was definitely funny. I enjoy the subtle humor very much.

I hope it does well here in the states.

Anonymous said...

it is in usa now cool but will TDA come out in full that is what Wikipedia says........ but most of the time it is lie

Anonymous said...

it is me the guy that put the Wikipedia comment but really when will TDA be out can you tell s that but if you cant will ok if you can plezzz tell us

The Ass. Man. said...

TDI BS&P'd by CN! It's like watching a PG version of Die Hard! Animation doesn't match what was supposed to be said...........oh well

How will they take the ep regarding Cody's "fear"?

Thorny said...

"TDI BS&P'd by CN! It's like watching a PG version of Die Hard! Animation doesn't match what was supposed to be said...........oh well

How will they take the ep regarding Cody's "fear"?"



When shows are aired in different markets around the world, sometimes dialogue needs to change to reflect regional slang. What might seem like a common, tame word in one market, may be offensive in another.

We don't think anyone who has seen the show in Canada will notice a big difference if they see it again in the US, or in the UK for that matter.

Unless you're waiting for someone to say "crap" "idiot" "sucks" or "frickin'"

Anonymous said...

yeah you cody

Anonymous said...

I luv it can't wait for the next show =]

Anonymous said...

so when will sesan 2 be on air?

Anonymous said...

so it is in usa cool

joe said...

ok total drama island is a really cool show and sesan 2 will be cool. i hope it will be as good or beter then sesan 1 of total drama island.

Anonymous said...

OMG!!! I cant wait for season 2. although Im not that a big fan of TDI anymore. I loved it tho. This is for everyone in U.S.A....YOU GUYS SERIOUSLY CANT MISS ANY EPISODES!!! (and remember to love bridgette) And yeah....Its great to be back on this site. Just a question.....when is the premier or Total drama "action"?


-Bridgette

chelsea said...

i love this show!

Anonymous said...

i live in the U.S.A and i've seen the show and was hooked after the first episode and they have only aired 3
make sure you put total drama action to the US too

Anonymous said...

like does everyone from season 1 show up on season 2?

Dennis Hart said...

Guys, I'm a caricature artist in FL and just saw one of the episodes. The show is great and the characters are excellently designed. I'm looking forward to more of the same greatness. Keep up the good work.

Anonymous said...

I was reading something online and it said something about audition videos from the first season. when do we get to see those? are they in an episode? how much of the show is changed? ive seen some pretty dramatic changes in some shows...

Thorny said...

The auditions ran on the teletoon website in season one -- I'm not sure where they will run in the US

Anonymous said...

thanks thorny! 8D

Anonymous said...

i live in the us, and i love total drama island!!! I've seen almost all the auditions except gwen's. does she have one?

Anonymous said...

i live in the usa and i just love duncan i lol when he gave a dear a noggie

Anonymous said...

dear?its deer dumby...and yes duncan is cool.

Anonymous said...

YOU GUYS ROCK I HOPE THEIRS EVEN MORE!!!

Anonymous said...

you guys should never stop keep making more seasons you guys are number ONE!!!!!!!!!!!

JACE said...

yeah i agree you guys are well.....
THE BEST!

Anonymous said...

lol yeah they are jace.

Anonymous said...

Darn I really want to know what those changes are to the U.S. show...
BTW happens in episode 15?

-Tinx

Anonymous said...

Yeah, it's pretty cool a Canadian show is finally airing in the US.
You can find all the audition tapes on Teletoon.com exept for Gwen and Owen's.

If you want to see some differences for the US/Canadian websites, you can always go to:
http://www.drama.co.nr/
They only have the first two episodes, but they'll post more eventually.

Anonymous said...

Why does it say it's rated TV-PGDLS I thought it was only rated TV-PGD here???

Anonymous said...

Will Total Drama Island be coming out on DVD? It would be really cool, and I would sooo buy it!

Anonymous said...

ilove courtney.she is trying to but she can't come on season #2But bridgette she hhhhhhhhhhhhhhhhooooooooooooooottttttttttttttttttttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

Anonymous said...

DUNCAN IS SO HARDCORE OH IS THE SHOW COMING ON DVD I REALLY WANT TO KNOW IF SO TELL ME ABOUT IT NO TDI HOME PAGE

castfire *the biggest TDI fan ever, u know it* said...

Who will win?
...Probably not the big guy... (yeah, right. lol)
...Or these two. (Yeah..right!!)

lol katie and sadie are pure awesomeness

Humberto Ugalde said...

I want duncan to win, I really dig his style

Anonymous said...

ooh i remember that!!!!!!!!!!

Anonymous said...

But the big guy did win! LOL!

Lyss said...

Funny how the "big guy" ended up winning. I love your guys' work on TDI and TDA. And of course probably season three, too. Keep up the awesomely-awesome work!!

Anonymous said...

It was a total givaway that they said "the big guy" probably wouldnt win so if they say that they KNOW he will win!